Cum faci peste 10.000 de euro/luna din afiliere, in .ro – Matei Pavel (CautaReduceri.ro)
In mai putin de doi ani a vandut un business axat pe afiliere care ii aducea venituri lunare de peste 10.000 de euro. La doar 24 de ani. Intr-o industrie ca cea din .ro. Matei Pavel si-a adjudecat o premiera pe piata de reduceri colective si a stiut sa profite de oportunitati.
A lansat proiectul CautaReduceri.ro, un agregator pentru ofertele site-urilor de reduceri colective, exact inainte de explozia pietei. Si a profitat din plin de val. La cateva luni de la lansare a reusit sa atraga in proiect unul dintre cei mai mari publisheri online, Internet Corp, iar in luna iulie a acestui an au vandut intreg business-ul unuia dintre competitori, Adulmec.ro.
Cum reusesti sa cresti si sa vinzi un proiect de afiliere si mai ales cum ajungi la castiguri lunare de mii de euro ne povesteste Matei Pavel.
2Parale: Cand ai inceput sa faci marketing afiliat? Care au fost primii pasi?
Matei Pavel: Primul contact direct cu marketingul afiliat l-am avut in noiembrie 2010, la o luna dupa lansarea CautaReduceri.ro. Mi s-a parut mult mai simplu sa cer site-urilor de reduceri bani pe vanzari concrete decat pentru bannere / afisari si click-uri. In plus, asa am avut si eu o provocare dincolo de a creste traficul prin orice metoda posibila si, implicit, cu cat reuseam sa vand mai mult cu atat crestea valoarea site-ului.
2Parale: Cum s-a schimbat strategia ta de afiliere pe parcurs?
Matei Pavel: Practic, avand un singur site cu un profil foarte specific, obiectivele au fost intotdeauna sa aduc clienti relevanti pe site care sa genereze cat mai multe vanzari si sa optimizez site-ul incat sa le fie foarte usor sa ajunga la achizitie. Pentru atragerea de clienti am incercat aplicatii Facebook, concursuri, campanii AdWords, dar si lansarea unui sistem de sub-afiliere. Am pus la dispozitia altor site-uri unelte actualizate in timp real cu ofertele pe care noi le promovam, filtrate si sortate dupa profilul fiecarui sub-afiliat.
Pentru optimizarea ratelor de conversie am lucrat continuu, de la schimbarea design-ului la sistemul de filtrare, algoritmul de prioritizare a ofertelor si consultanta pentru site-urile de reduceri pentru a-si optimiza procesul de creare cont si achizitie si, implicit, cresterea ratei de conversie.
La un moment dat am inceput sa monitorizam foarte multe date pentru fiecare vanzare (referrer, pagina care a generat conversia, pozitia ofertei in lista vizualizata etc), dar nu am reusit sa scoatem si rapoartele. Erau prea multe date si nu stiam de unde sa le apuc .
2Parale: Ce metode&canale de promovare ai folosit?
Matei Pavel: Facebook / AdWords, iar dupa vanzarea a 50% din actiuni catre Internet Corp am facut si un concurs cu expunere destul de mare pe site-urilor din portofoliul lor. Nimic nu a functionat la fel de bine ca raspandirea virala a site-ului din primele luni de viata. Faptul ca am lansat un produs foarte bun cu PR foarte bun la momentul potrivit a fost esential.
2Parale: Ce castiguri lunare iti aducea afilierea?
Matei Pavel: Nu-ti pot da cifre exacte, dar peste 10.000 euro.
2Parale: Cum te-a ajutat afilierea la cresterea business-ului CautaReduceri.ro?
Matei Pavel: Business-ul CautaReduceri.ro este 100% bazat pe afililere, deci fiind aproape singura sursa de venit, nu a ajutat, ci a definit business-ul.
2Parale: Ce este definitoriu pentru ca un proiect de afiliere sa aiba succes?
Matei Pavel: In primul rand sa te asiguri ca platforma de afiliere functioneaza, nu crapa, si ca te poti baza pe rapoartele generate. Altfel poti munci degeaba o buna perioada de vreme. Din acelasi motiv trebuie sa te asiguri ca ai o relatie buna cu advertiserii, ca sa fii sigur ca ei inteleg aportul pe care tu il ai in business-ul lor si nu vor incerca sa-ti puna bete in roate.
Cred ca este foarte important sa-ti intelegi cumparatorii si produsele. Daca vinzi chiloti trebuie sa afli cine cumpara chiloti, ca sa nu arzi prea multe resurse atragand clienti care prefera sa se plimbe in fundul gol .
Monitorizarea este esentiala si foarte dificila. Ca sa faci multi bani trebuie sa eviti cat mai mult sa mergi orbeste, la noroc. Daca faci o campanie targetata catre femei 18-25 de ani ar trebui sa stii destul de sigur, de la un moment dat, ce return vei avea pentru fiecare click. Daca adaugi o pagina pe site, ar trebui sa stii destul de sigur ce elemente trebuie incluse ca sa stimulezi achizitia.
2Parale: Ce greseli ai facut daca e sa te gandesti retrospectiv?
Matei Pavel: Nu am analizat datele. M-am concentrat prea putin pe dezvoltarea produsului. Am lasat anumite relatii cu advertiserii sa se raceasca sau sa se strice complet. Am pierdut vremea cu detalii nesemnificative si n-am implementat idei simple care ar fi putut avea un impact foarte mare.
- See more at: https://blog.2parale.ro/2012/07/cum-faci-peste-10-000-de-euroluna-din-afiliere-in-ro-matei-pavel-cautareduceri-ro/#sthash.APjYu9Nt.dpufIn mai putin de doi ani a vandut un business axat pe afiliere care ii aducea venituri lunare de peste 10.000 de euro. La doar 24 de ani. Intr-o industrie ca cea din .ro. Matei Pavel si-a adjudecat o premiera pe piata de reduceri colective si a stiut sa profite de oportunitati.
A lansat proiectul CautaReduceri.ro, un agregator pentru ofertele site-urilor de reduceri colective, exact inainte de explozia pietei. Si a profitat din plin de val. La cateva luni de la lansare a reusit sa atraga in proiect unul dintre cei mai mari publisheri online, Internet Corp, iar in luna iulie a acestui an au vandut intreg business-ul unuia dintre competitori, Adulmec.ro.
Cum reusesti sa cresti si sa vinzi un proiect de afiliere si mai ales cum ajungi la castiguri lunare de mii de euro ne povesteste Matei Pavel.
2Parale: Cand ai inceput sa faci marketing afiliat? Care au fost primii pasi?
Matei Pavel: Primul contact direct cu marketingul afiliat l-am avut in noiembrie 2010, la o luna dupa lansarea CautaReduceri.ro. Mi s-a parut mult mai simplu sa cer site-urilor de reduceri bani pe vanzari concrete decat pentru bannere / afisari si click-uri. In plus, asa am avut si eu o provocare dincolo de a creste traficul prin orice metoda posibila si, implicit, cu cat reuseam sa vand mai mult cu atat crestea valoarea site-ului.
2Parale: Cum s-a schimbat strategia ta de afiliere pe parcurs?
Matei Pavel: Practic, avand un singur site cu un profil foarte specific, obiectivele au fost intotdeauna sa aduc clienti relevanti pe site care sa genereze cat mai multe vanzari si sa optimizez site-ul incat sa le fie foarte usor sa ajunga la achizitie. Pentru atragerea de clienti am incercat aplicatii Facebook, concursuri, campanii AdWords, dar si lansarea unui sistem de sub-afiliere. Am pus la dispozitia altor site-uri unelte actualizate in timp real cu ofertele pe care noi le promovam, filtrate si sortate dupa profilul fiecarui sub-afiliat.
Pentru optimizarea ratelor de conversie am lucrat continuu, de la schimbarea design-ului la sistemul de filtrare, algoritmul de prioritizare a ofertelor si consultanta pentru site-urile de reduceri pentru a-si optimiza procesul de creare cont si achizitie si, implicit, cresterea ratei de conversie.
La un moment dat am inceput sa monitorizam foarte multe date pentru fiecare vanzare (referrer, pagina care a generat conversia, pozitia ofertei in lista vizualizata etc), dar nu am reusit sa scoatem si rapoartele. Erau prea multe date si nu stiam de unde sa le apuc .
2Parale: Ce metode&canale de promovare ai folosit?
Matei Pavel: Facebook / AdWords, iar dupa vanzarea a 50% din actiuni catre Internet Corp am facut si un concurs cu expunere destul de mare pe site-urilor din portofoliul lor. Nimic nu a functionat la fel de bine ca raspandirea virala a site-ului din primele luni de viata. Faptul ca am lansat un produs foarte bun cu PR foarte bun la momentul potrivit a fost esential.
2Parale: Ce castiguri lunare iti aducea afilierea?
Matei Pavel: Nu-ti pot da cifre exacte, dar peste 10.000 euro.
2Parale: Cum te-a ajutat afilierea la cresterea business-ului CautaReduceri.ro?
Matei Pavel: Business-ul CautaReduceri.ro este 100% bazat pe afililere, deci fiind aproape singura sursa de venit, nu a ajutat, ci a definit business-ul.
2Parale: Ce este definitoriu pentru ca un proiect de afiliere sa aiba succes?
Matei Pavel: In primul rand sa te asiguri ca platforma de afiliere functioneaza, nu crapa, si ca te poti baza pe rapoartele generate. Altfel poti munci degeaba o buna perioada de vreme. Din acelasi motiv trebuie sa te asiguri ca ai o relatie buna cu advertiserii, ca sa fii sigur ca ei inteleg aportul pe care tu il ai in business-ul lor si nu vor incerca sa-ti puna bete in roate.
Cred ca este foarte important sa-ti intelegi cumparatorii si produsele. Daca vinzi chiloti trebuie sa afli cine cumpara chiloti, ca sa nu arzi prea multe resurse atragand clienti care prefera sa se plimbe in fundul gol .
Monitorizarea este esentiala si foarte dificila. Ca sa faci multi bani trebuie sa eviti cat mai mult sa mergi orbeste, la noroc. Daca faci o campanie targetata catre femei 18-25 de ani ar trebui sa stii destul de sigur, de la un moment dat, ce return vei avea pentru fiecare click. Daca adaugi o pagina pe site, ar trebui sa stii destul de sigur ce elemente trebuie incluse ca sa stimulezi achizitia.
2Parale: Ce greseli ai facut daca e sa te gandesti retrospectiv?
Matei Pavel: Nu am analizat datele. M-am concentrat prea putin pe dezvoltarea produsului. Am lasat anumite relatii cu advertiserii sa se raceasca sau sa se strice complet. Am pierdut vremea cu detalii nesemnificative si n-am implementat idei simple care ar fi putut avea un impact foarte mare.
- See more at: https://blog.2parale.ro/2012/07/cum-faci-peste-10-000-de-euroluna-din-afiliere-in-ro-matei-pavel-cautareduceri-ro/#sthash.APjYu9Nt.dpufIn mai putin de doi ani a vandut un business axat pe afiliere care ii aducea venituri lunare de peste 10.000 de euro. La doar 24 de ani. Intr-o industrie ca cea din .ro. Matei Pavel si-a adjudecat o premiera pe piata de reduceri colective si a stiut sa profite de oportunitati.
A lansat proiectul CautaReduceri.ro, un agregator pentru ofertele site-urilor de reduceri colective, exact inainte de explozia pietei. Si a profitat din plin de val. La cateva luni de la lansare a reusit sa atraga in proiect unul dintre cei mai mari publisheri online, Internet Corp, iar in luna iulie a acestui an au vandut intreg business-ul unuia dintre competitori, Adulmec.ro.
Cum reusesti sa cresti si sa vinzi un proiect de afiliere si mai ales cum ajungi la castiguri lunare de mii de euro ne povesteste Matei Pavel.
2Parale: Cand ai inceput sa faci marketing afiliat? Care au fost primii pasi?
Matei Pavel: Primul contact direct cu marketingul afiliat l-am avut in noiembrie 2010, la o luna dupa lansarea CautaReduceri.ro. Mi s-a parut mult mai simplu sa cer site-urilor de reduceri bani pe vanzari concrete decat pentru bannere / afisari si click-uri. In plus, asa am avut si eu o provocare dincolo de a creste traficul prin orice metoda posibila si, implicit, cu cat reuseam sa vand mai mult cu atat crestea valoarea site-ului.
2Parale: Cum s-a schimbat strategia ta de afiliere pe parcurs?
Matei Pavel: Practic, avand un singur site cu un profil foarte specific, obiectivele au fost intotdeauna sa aduc clienti relevanti pe site care sa genereze cat mai multe vanzari si sa optimizez site-ul incat sa le fie foarte usor sa ajunga la achizitie. Pentru atragerea de clienti am incercat aplicatii Facebook, concursuri, campanii AdWords, dar si lansarea unui sistem de sub-afiliere. Am pus la dispozitia altor site-uri unelte actualizate in timp real cu ofertele pe care noi le promovam, filtrate si sortate dupa profilul fiecarui sub-afiliat.
Pentru optimizarea ratelor de conversie am lucrat continuu, de la schimbarea design-ului la sistemul de filtrare, algoritmul de prioritizare a ofertelor si consultanta pentru site-urile de reduceri pentru a-si optimiza procesul de creare cont si achizitie si, implicit, cresterea ratei de conversie.
La un moment dat am inceput sa monitorizam foarte multe date pentru fiecare vanzare (referrer, pagina care a generat conversia, pozitia ofertei in lista vizualizata etc), dar nu am reusit sa scoatem si rapoartele. Erau prea multe date si nu stiam de unde sa le apuc .
2Parale: Ce metode&canale de promovare ai folosit?
Matei Pavel: Facebook / AdWords, iar dupa vanzarea a 50% din actiuni catre Internet Corp am facut si un concurs cu expunere destul de mare pe site-urilor din portofoliul lor. Nimic nu a functionat la fel de bine ca raspandirea virala a site-ului din primele luni de viata. Faptul ca am lansat un produs foarte bun cu PR foarte bun la momentul potrivit a fost esential.
2Parale: Ce castiguri lunare iti aducea afilierea?
Matei Pavel: Nu-ti pot da cifre exacte, dar peste 10.000 euro.
2Parale: Cum te-a ajutat afilierea la cresterea business-ului CautaReduceri.ro?
Matei Pavel: Business-ul CautaReduceri.ro este 100% bazat pe afililere, deci fiind aproape singura sursa de venit, nu a ajutat, ci a definit business-ul.
2Parale: Ce este definitoriu pentru ca un proiect de afiliere sa aiba succes?
Matei Pavel: In primul rand sa te asiguri ca platforma de afiliere functioneaza, nu crapa, si ca te poti baza pe rapoartele generate. Altfel poti munci degeaba o buna perioada de vreme. Din acelasi motiv trebuie sa te asiguri ca ai o relatie buna cu advertiserii, ca sa fii sigur ca ei inteleg aportul pe care tu il ai in business-ul lor si nu vor incerca sa-ti puna bete in roate.
Cred ca este foarte important sa-ti intelegi cumparatorii si produsele. Daca vinzi chiloti trebuie sa afli cine cumpara chiloti, ca sa nu arzi prea multe resurse atragand clienti care prefera sa se plimbe in fundul gol .
Monitorizarea este esentiala si foarte dificila. Ca sa faci multi bani trebuie sa eviti cat mai mult sa mergi orbeste, la noroc. Daca faci o campanie targetata catre femei 18-25 de ani ar trebui sa stii destul de sigur, de la un moment dat, ce return vei avea pentru fiecare click. Daca adaugi o pagina pe site, ar trebui sa stii destul de sigur ce elemente trebuie incluse ca sa stimulezi achizitia.
2Parale: Ce greseli ai facut daca e sa te gandesti retrospectiv?
Matei Pavel: Nu am analizat datele. M-am concentrat prea putin pe dezvoltarea produsului. Am lasat anumite relatii cu advertiserii sa se raceasca sau sa se strice complet. Am pierdut vremea cu detalii nesemnificative si n-am implementat idei simple care ar fi putut avea un impact foarte mare.
- See more at: https://blog.2parale.ro/2012/07/cum-faci-peste-10-000-de-euroluna-din-afiliere-in-ro-matei-pavel-cautareduceri-ro/#sthash.APjYu9Nt.dpufIn mai putin de doi ani a vandut un business axat pe afiliere care ii aducea venituri lunare de peste 10.000 de euro. La doar 24 de ani. Intr-o industrie ca cea din .ro. Matei Pavel si-a adjudecat o premiera pe piata de reduceri colective si a stiut sa profite de oportunitati.
A lansat proiectul CautaReduceri.ro, un agregator pentru ofertele site-urilor de reduceri colective, exact inainte de explozia pietei. Si a profitat din plin de val. La cateva luni de la lansare a reusit sa atraga in proiect unul dintre cei mai mari publisheri online, Internet Corp, iar in luna iulie a acestui an au vandut intreg business-ul unuia dintre competitori, Adulmec.ro.
Cum reusesti sa cresti si sa vinzi un proiect de afiliere si mai ales cum ajungi la castiguri lunare de mii de euro ne povesteste Matei Pavel.
2Parale: Cand ai inceput sa faci marketing afiliat? Care au fost primii pasi?
Matei Pavel: Primul contact direct cu marketingul afiliat l-am avut in noiembrie 2010, la o luna dupa lansarea CautaReduceri.ro. Mi s-a parut mult mai simplu sa cer site-urilor de reduceri bani pe vanzari concrete decat pentru bannere / afisari si click-uri. In plus, asa am avut si eu o provocare dincolo de a creste traficul prin orice metoda posibila si, implicit, cu cat reuseam sa vand mai mult cu atat crestea valoarea site-ului.
2Parale: Cum s-a schimbat strategia ta de afiliere pe parcurs?
Matei Pavel: Practic, avand un singur site cu un profil foarte specific, obiectivele au fost intotdeauna sa aduc clienti relevanti pe site care sa genereze cat mai multe vanzari si sa optimizez site-ul incat sa le fie foarte usor sa ajunga la achizitie. Pentru atragerea de clienti am incercat aplicatii Facebook, concursuri, campanii AdWords, dar si lansarea unui sistem de sub-afiliere. Am pus la dispozitia altor site-uri unelte actualizate in timp real cu ofertele pe care noi le promovam, filtrate si sortate dupa profilul fiecarui sub-afiliat.
Pentru optimizarea ratelor de conversie am lucrat continuu, de la schimbarea design-ului la sistemul de filtrare, algoritmul de prioritizare a ofertelor si consultanta pentru site-urile de reduceri pentru a-si optimiza procesul de creare cont si achizitie si, implicit, cresterea ratei de conversie.
La un moment dat am inceput sa monitorizam foarte multe date pentru fiecare vanzare (referrer, pagina care a generat conversia, pozitia ofertei in lista vizualizata etc), dar nu am reusit sa scoatem si rapoartele. Erau prea multe date si nu stiam de unde sa le apuc .
2Parale: Ce metode&canale de promovare ai folosit?
Matei Pavel: Facebook / AdWords, iar dupa vanzarea a 50% din actiuni catre Internet Corp am facut si un concurs cu expunere destul de mare pe site-urilor din portofoliul lor. Nimic nu a functionat la fel de bine ca raspandirea virala a site-ului din primele luni de viata. Faptul ca am lansat un produs foarte bun cu PR foarte bun la momentul potrivit a fost esential.
2Parale: Ce castiguri lunare iti aducea afilierea?
Matei Pavel: Nu-ti pot da cifre exacte, dar peste 10.000 euro.
2Parale: Cum te-a ajutat afilierea la cresterea business-ului CautaReduceri.ro?
Matei Pavel: Business-ul CautaReduceri.ro este 100% bazat pe afililere, deci fiind aproape singura sursa de venit, nu a ajutat, ci a definit business-ul.
2Parale: Ce este definitoriu pentru ca un proiect de afiliere sa aiba succes?
Matei Pavel: In primul rand sa te asiguri ca platforma de afiliere functioneaza, nu crapa, si ca te poti baza pe rapoartele generate. Altfel poti munci degeaba o buna perioada de vreme. Din acelasi motiv trebuie sa te asiguri ca ai o relatie buna cu advertiserii, ca sa fii sigur ca ei inteleg aportul pe care tu il ai in business-ul lor si nu vor incerca sa-ti puna bete in roate.
Cred ca este foarte important sa-ti intelegi cumparatorii si produsele. Daca vinzi chiloti trebuie sa afli cine cumpara chiloti, ca sa nu arzi prea multe resurse atragand clienti care prefera sa se plimbe in fundul gol .
Monitorizarea este esentiala si foarte dificila. Ca sa faci multi bani trebuie sa eviti cat mai mult sa mergi orbeste, la noroc. Daca faci o campanie targetata catre femei 18-25 de ani ar trebui sa stii destul de sigur, de la un moment dat, ce return vei avea pentru fiecare click. Daca adaugi o pagina pe site, ar trebui sa stii destul de sigur ce elemente trebuie incluse ca sa stimulezi achizitia.
2Parale: Ce greseli ai facut daca e sa te gandesti retrospectiv?
Matei Pavel: Nu am analizat datele. M-am concentrat prea putin pe dezvoltarea produsului. Am lasat anumite relatii cu advertiserii sa se raceasca sau sa se strice complet. Am pierdut vremea cu detalii nesemnificative si n-am implementat idei simple care ar fi putut avea un impact foarte mare.
- See more at: https://blog.2parale.ro/2012/07/cum-faci-peste-10-000-de-euroluna-din-afiliere-in-ro-matei-pavel-cautareduceri-ro/#sthash.APjYu9Nt.dpufIn mai putin de doi ani a vandut un business axat pe afiliere care ii aducea venituri lunare de peste 10.000 de euro. La doar 24 de ani. Intr-o industrie ca cea din .ro. Matei Pavel si-a adjudecat o premiera pe piata de reduceri colective si a stiut sa profite de oportunitati.
A lansat proiectul CautaReduceri.ro, un agregator pentru ofertele site-urilor de reduceri colective, exact inainte de explozia pietei. Si a profitat din plin de val. La cateva luni de la lansare a reusit sa atraga in proiect unul dintre cei mai mari publisheri online, Internet Corp, iar in luna iulie a acestui an au vandut intreg business-ul unuia dintre competitori, Adulmec.ro.
Cum reusesti sa cresti si sa vinzi un proiect de afiliere si mai ales cum ajungi la castiguri lunare de mii de euro ne povesteste Matei Pavel.
2Parale: Cand ai inceput sa faci marketing afiliat? Care au fost primii pasi?
Matei Pavel: Primul contact direct cu marketingul afiliat l-am avut in noiembrie 2010, la o luna dupa lansarea CautaReduceri.ro. Mi s-a parut mult mai simplu sa cer site-urilor de reduceri bani pe vanzari concrete decat pentru bannere / afisari si click-uri. In plus, asa am avut si eu o provocare dincolo de a creste traficul prin orice metoda posibila si, implicit, cu cat reuseam sa vand mai mult cu atat crestea valoarea site-ului.
2Parale: Cum s-a schimbat strategia ta de afiliere pe parcurs?
Matei Pavel: Practic, avand un singur site cu un profil foarte specific, obiectivele au fost intotdeauna sa aduc clienti relevanti pe site care sa genereze cat mai multe vanzari si sa optimizez site-ul incat sa le fie foarte usor sa ajunga la achizitie. Pentru atragerea de clienti am incercat aplicatii Facebook, concursuri, campanii AdWords, dar si lansarea unui sistem de sub-afiliere. Am pus la dispozitia altor site-uri unelte actualizate in timp real cu ofertele pe care noi le promovam, filtrate si sortate dupa profilul fiecarui sub-afiliat.
Pentru optimizarea ratelor de conversie am lucrat continuu, de la schimbarea design-ului la sistemul de filtrare, algoritmul de prioritizare a ofertelor si consultanta pentru site-urile de reduceri pentru a-si optimiza procesul de creare cont si achizitie si, implicit, cresterea ratei de conversie.
La un moment dat am inceput sa monitorizam foarte multe date pentru fiecare vanzare (referrer, pagina care a generat conversia, pozitia ofertei in lista vizualizata etc), dar nu am reusit sa scoatem si rapoartele. Erau prea multe date si nu stiam de unde sa le apuc .
2Parale: Ce metode&canale de promovare ai folosit?
Matei Pavel: Facebook / AdWords, iar dupa vanzarea a 50% din actiuni catre Internet Corp am facut si un concurs cu expunere destul de mare pe site-urilor din portofoliul lor. Nimic nu a functionat la fel de bine ca raspandirea virala a site-ului din primele luni de viata. Faptul ca am lansat un produs foarte bun cu PR foarte bun la momentul potrivit a fost esential.
2Parale: Ce castiguri lunare iti aducea afilierea?
Matei Pavel: Nu-ti pot da cifre exacte, dar peste 10.000 euro.
2Parale: Cum te-a ajutat afilierea la cresterea business-ului CautaReduceri.ro?
Matei Pavel: Business-ul CautaReduceri.ro este 100% bazat pe afililere, deci fiind aproape singura sursa de venit, nu a ajutat, ci a definit business-ul.
2Parale: Ce este definitoriu pentru ca un proiect de afiliere sa aiba succes?
Matei Pavel: In primul rand sa te asiguri ca platforma de afiliere functioneaza, nu crapa, si ca te poti baza pe rapoartele generate. Altfel poti munci degeaba o buna perioada de vreme. Din acelasi motiv trebuie sa te asiguri ca ai o relatie buna cu advertiserii, ca sa fii sigur ca ei inteleg aportul pe care tu il ai in business-ul lor si nu vor incerca sa-ti puna bete in roate.
Cred ca este foarte important sa-ti intelegi cumparatorii si produsele. Daca vinzi chiloti trebuie sa afli cine cumpara chiloti, ca sa nu arzi prea multe resurse atragand clienti care prefera sa se plimbe in fundul gol .
Monitorizarea este esentiala si foarte dificila. Ca sa faci multi bani trebuie sa eviti cat mai mult sa mergi orbeste, la noroc. Daca faci o campanie targetata catre femei 18-25 de ani ar trebui sa stii destul de sigur, de la un moment dat, ce return vei avea pentru fiecare click. Daca adaugi o pagina pe site, ar trebui sa stii destul de sigur ce elemente trebuie incluse ca sa stimulezi achizitia.
2Parale: Ce greseli ai facut daca e sa te gandesti retrospectiv?
Matei Pavel: Nu am analizat datele. M-am concentrat prea putin pe dezvoltarea produsului. Am lasat anumite relatii cu advertiserii sa se raceasca sau sa se strice complet. Am pierdut vremea cu detalii nesemnificative si n-am implementat idei simple care ar fi putut avea un impact foarte mare.
- See more at: https://blog.2parale.ro/2012/07/cum-faci-peste-10-000-de-euroluna-din-afiliere-in-ro-matei-pavel-cautareduceri-ro/#sthash.APjYu9Nt.dpufIn mai putin de doi ani a vandut un business axat pe afiliere care ii aducea venituri lunare de peste 10.000 de euro. La doar 24 de ani. Intr-o industrie ca cea din .ro. Matei Pavel si-a adjudecat o premiera pe piata de reduceri colective si a stiut sa profite de oportunitati.
A lansat proiectul CautaReduceri.ro, un agregator pentru ofertele site-urilor de reduceri colective, exact inainte de explozia pietei. Si a profitat din plin de val. La cateva luni de la lansare a reusit sa atraga in proiect unul dintre cei mai mari publisheri online, Internet Corp, iar in luna iulie a acestui an au vandut intreg business-ul unuia dintre competitori, Adulmec.ro.
Cum reusesti sa cresti si sa vinzi un proiect de afiliere si mai ales cum ajungi la castiguri lunare de mii de euro ne povesteste Matei Pavel.
2Parale: Cand ai inceput sa faci marketing afiliat? Care au fost primii pasi?
Matei Pavel: Primul contact direct cu marketingul afiliat l-am avut in noiembrie 2010, la o luna dupa lansarea CautaReduceri.ro. Mi s-a parut mult mai simplu sa cer site-urilor de reduceri bani pe vanzari concrete decat pentru bannere / afisari si click-uri. In plus, asa am avut si eu o provocare dincolo de a creste traficul prin orice metoda posibila si, implicit, cu cat reuseam sa vand mai mult cu atat crestea valoarea site-ului.
2Parale: Cum s-a schimbat strategia ta de afiliere pe parcurs?
Matei Pavel: Practic, avand un singur site cu un profil foarte specific, obiectivele au fost intotdeauna sa aduc clienti relevanti pe site care sa genereze cat mai multe vanzari si sa optimizez site-ul incat sa le fie foarte usor sa ajunga la achizitie. Pentru atragerea de clienti am incercat aplicatii Facebook, concursuri, campanii AdWords, dar si lansarea unui sistem de sub-afiliere. Am pus la dispozitia altor site-uri unelte actualizate in timp real cu ofertele pe care noi le promovam, filtrate si sortate dupa profilul fiecarui sub-afiliat.
Pentru optimizarea ratelor de conversie am lucrat continuu, de la schimbarea design-ului la sistemul de filtrare, algoritmul de prioritizare a ofertelor si consultanta pentru site-urile de reduceri pentru a-si optimiza procesul de creare cont si achizitie si, implicit, cresterea ratei de conversie.
La un moment dat am inceput sa monitorizam foarte multe date pentru fiecare vanzare (referrer, pagina care a generat conversia, pozitia ofertei in lista vizualizata etc), dar nu am reusit sa scoatem si rapoartele. Erau prea multe date si nu stiam de unde sa le apuc .
2Parale: Ce metode&canale de promovare ai folosit?
Matei Pavel: Facebook / AdWords, iar dupa vanzarea a 50% din actiuni catre Internet Corp am facut si un concurs cu expunere destul de mare pe site-urilor din portofoliul lor. Nimic nu a functionat la fel de bine ca raspandirea virala a site-ului din primele luni de viata. Faptul ca am lansat un produs foarte bun cu PR foarte bun la momentul potrivit a fost esential.
2Parale: Ce castiguri lunare iti aducea afilierea?
Matei Pavel: Nu-ti pot da cifre exacte, dar peste 10.000 euro.
2Parale: Cum te-a ajutat afilierea la cresterea business-ului CautaReduceri.ro?
Matei Pavel: Business-ul CautaReduceri.ro este 100% bazat pe afililere, deci fiind aproape singura sursa de venit, nu a ajutat, ci a definit business-ul.
2Parale: Ce este definitoriu pentru ca un proiect de afiliere sa aiba succes?
Matei Pavel: In primul rand sa te asiguri ca platforma de afiliere functioneaza, nu crapa, si ca te poti baza pe rapoartele generate. Altfel poti munci degeaba o buna perioada de vreme. Din acelasi motiv trebuie sa te asiguri ca ai o relatie buna cu advertiserii, ca sa fii sigur ca ei inteleg aportul pe care tu il ai in business-ul lor si nu vor incerca sa-ti puna bete in roate.
Cred ca este foarte important sa-ti intelegi cumparatorii si produsele. Daca vinzi chiloti trebuie sa afli cine cumpara chiloti, ca sa nu arzi prea multe resurse atragand clienti care prefera sa se plimbe in fundul gol .
Monitorizarea este esentiala si foarte dificila. Ca sa faci multi bani trebuie sa eviti cat mai mult sa mergi orbeste, la noroc. Daca faci o campanie targetata catre femei 18-25 de ani ar trebui sa stii destul de sigur, de la un moment dat, ce return vei avea pentru fiecare click. Daca adaugi o pagina pe site, ar trebui sa stii destul de sigur ce elemente trebuie incluse ca sa stimulezi achizitia.
2Parale: Ce greseli ai facut daca e sa te gandesti retrospectiv?
Matei Pavel: Nu am analizat datele. M-am concentrat prea putin pe dezvoltarea produsului. Am lasat anumite relatii cu advertiserii sa se raceasca sau sa se strice complet. Am pierdut vremea cu detalii nesemnificative si n-am implementat idei simple care ar fi putut avea un impact foarte mare.
- See more at: https://blog.2parale.ro/2012/07/cum-faci-peste-10-000-de-euroluna-din-afiliere-in-ro-matei-pavel-cautareduceri-ro/#sthash.APjYu9Nt.dpufIn mai putin de doi ani a vandut un business axat pe afiliere care ii aducea venituri lunare de peste 10.000 de euro. La doar 24 de ani. Intr-o industrie ca cea din .ro. Matei Pavel si-a adjudecat o premiera pe piata de reduceri colective si a stiut sa profite de oportunitati.
A lansat proiectul CautaReduceri.ro, un agregator pentru ofertele site-urilor de reduceri colective, exact inainte de explozia pietei. Si a profitat din plin de val. La cateva luni de la lansare a reusit sa atraga in proiect unul dintre cei mai mari publisheri online, Internet Corp, iar in luna iulie a acestui an au vandut intreg business-ul unuia dintre competitori, Adulmec.ro.
Cum reusesti sa cresti si sa vinzi un proiect de afiliere si mai ales cum ajungi la castiguri lunare de mii de euro ne povesteste Matei Pavel.
2Parale: Cand ai inceput sa faci marketing afiliat? Care au fost primii pasi?
Matei Pavel: Primul contact direct cu marketingul afiliat l-am avut in noiembrie 2010, la o luna dupa lansarea CautaReduceri.ro. Mi s-a parut mult mai simplu sa cer site-urilor de reduceri bani pe vanzari concrete decat pentru bannere / afisari si click-uri. In plus, asa am avut si eu o provocare dincolo de a creste traficul prin orice metoda posibila si, implicit, cu cat reuseam sa vand mai mult cu atat crestea valoarea site-ului.
2Parale: Cum s-a schimbat strategia ta de afiliere pe parcurs?
Matei Pavel: Practic, avand un singur site cu un profil foarte specific, obiectivele au fost intotdeauna sa aduc clienti relevanti pe site care sa genereze cat mai multe vanzari si sa optimizez site-ul incat sa le fie foarte usor sa ajunga la achizitie. Pentru atragerea de clienti am incercat aplicatii Facebook, concursuri, campanii AdWords, dar si lansarea unui sistem de sub-afiliere. Am pus la dispozitia altor site-uri unelte actualizate in timp real cu ofertele pe care noi le promovam, filtrate si sortate dupa profilul fiecarui sub-afiliat.
Pentru optimizarea ratelor de conversie am lucrat continuu, de la schimbarea design-ului la sistemul de filtrare, algoritmul de prioritizare a ofertelor si consultanta pentru site-urile de reduceri pentru a-si optimiza procesul de creare cont si achizitie si, implicit, cresterea ratei de conversie.
La un moment dat am inceput sa monitorizam foarte multe date pentru fiecare vanzare (referrer, pagina care a generat conversia, pozitia ofertei in lista vizualizata etc), dar nu am reusit sa scoatem si rapoartele. Erau prea multe date si nu stiam de unde sa le apuc .
2Parale: Ce metode&canale de promovare ai folosit?
Matei Pavel: Facebook / AdWords, iar dupa vanzarea a 50% din actiuni catre Internet Corp am facut si un concurs cu expunere destul de mare pe site-urilor din portofoliul lor. Nimic nu a functionat la fel de bine ca raspandirea virala a site-ului din primele luni de viata. Faptul ca am lansat un produs foarte bun cu PR foarte bun la momentul potrivit a fost esential.
2Parale: Ce castiguri lunare iti aducea afilierea?
Matei Pavel: Nu-ti pot da cifre exacte, dar peste 10.000 euro.
2Parale: Cum te-a ajutat afilierea la cresterea business-ului CautaReduceri.ro?
Matei Pavel: Business-ul CautaReduceri.ro este 100% bazat pe afililere, deci fiind aproape singura sursa de venit, nu a ajutat, ci a definit business-ul.
2Parale: Ce este definitoriu pentru ca un proiect de afiliere sa aiba succes?
Matei Pavel: In primul rand sa te asiguri ca platforma de afiliere functioneaza, nu crapa, si ca te poti baza pe rapoartele generate. Altfel poti munci degeaba o buna perioada de vreme. Din acelasi motiv trebuie sa te asiguri ca ai o relatie buna cu advertiserii, ca sa fii sigur ca ei inteleg aportul pe care tu il ai in business-ul lor si nu vor incerca sa-ti puna bete in roate.
Cred ca este foarte important sa-ti intelegi cumparatorii si produsele. Daca vinzi chiloti trebuie sa afli cine cumpara chiloti, ca sa nu arzi prea multe resurse atragand clienti care prefera sa se plimbe in fundul gol .
Monitorizarea este esentiala si foarte dificila. Ca sa faci multi bani trebuie sa eviti cat mai mult sa mergi orbeste, la noroc. Daca faci o campanie targetata catre femei 18-25 de ani ar trebui sa stii destul de sigur, de la un moment dat, ce return vei avea pentru fiecare click. Daca adaugi o pagina pe site, ar trebui sa stii destul de sigur ce elemente trebuie incluse ca sa stimulezi achizitia.
2Parale: Ce greseli ai facut daca e sa te gandesti retrospectiv?
Matei Pavel: Nu am analizat datele. M-am concentrat prea putin pe dezvoltarea produsului. Am lasat anumite relatii cu advertiserii sa se raceasca sau sa se strice complet. Am pierdut vremea cu detalii nesemnificative si n-am implementat idei simple care ar fi putut avea un impact foarte mare.
- See more at: https://blog.2parale.ro/2012/07/cum-faci-peste-10-000-de-euroluna-din-afiliere-in-ro-matei-pavel-cautareduceri-ro/#sthash.APjYu9Nt.dpufMATEI PAVEL
• 24 de ani
• Implicat si in proiectele Konkurs.ro, TrageriLaSorti.ro si VacantaLowCost.ro
• A absolvit Academia de Studii Economice
• A lucrat ca web developer, face programare de la 14 ani
• Proiecte viitoare: aplicatii/jocuri pe mobil si travel.
- See more at: https://blog.2parale.ro/2012/07/cum-faci-peste-10-000-de-euroluna-din-afiliere-in-ro-matei-pavel-cautareduceri-ro/#sthash.APjYu9Nt.dpuf
MATEI PAVEL
• 24 de ani
• Implicat si in proiectele Konkurs.ro, TrageriLaSorti.ro si VacantaLowCost.ro
• A absolvit Academia de Studii Economice
• A lucrat ca web developer, face programare de la 14 ani
• Proiecte viitoare: aplicatii/jocuri pe mobil si travel.
- See more at: https://blog.2parale.ro/2012/07/cum-faci-peste-10-000-de-euroluna-din-afiliere-in-ro-matei-pavel-cautareduceri-ro/#sthash.APjYu9Nt.dpuf
MATEI PAVEL
• 24 de ani
• Implicat si in proiectele Konkurs.ro, TrageriLaSorti.ro si VacantaLowCost.ro
• A absolvit Academia de Studii Economice
• A lucrat ca web developer, face programare de la 14 ani
• Proiecte viitoare: aplicatii/jocuri pe mobil si travel.
MATEI PAVEL
• 24 de ani
• Implicat si in proiectele Konkurs.ro, TrageriLaSorti.ro si VacantaLowCost.ro
• A absolvit Academia de Studii Economice
• A lucrat ca web developer, face programare de la 14 ani
• Proiecte viitoare: aplicatii/jocuri pe mobil si travel.
2Parale: Ce castiguri lunare iti aducea afilierea?
Matei Pavel: Nu-ti pot da cifre exacte, dar peste 10.000 euro.
2Parale: Cum te-a ajutat afilierea la cresterea business-ului CautaReduceri.ro?
Matei Pavel: Business-ul CautaReduceri.ro este 100% bazat pe afililere, deci fiind aproape singura sursa de venit, nu a ajutat, ci a definit business-ul.
2Parale: Ce este definitoriu pentru ca un proiect de afiliere sa aiba succes?
Matei Pavel: In primul rand sa te asiguri ca platforma de afiliere functioneaza, nu crapa, si ca te poti baza pe rapoartele generate. Altfel poti munci degeaba o buna perioada de vreme. Din acelasi motiv trebuie sa te asiguri ca ai o relatie buna cu advertiserii, ca sa fii sigur ca ei inteleg aportul pe care tu il ai in business-ul lor si nu vor incerca sa-ti puna bete in roate.
Cred ca este foarte important sa-ti intelegi cumparatorii si produsele. Daca vinzi chiloti trebuie sa afli cine cumpara chiloti, ca sa nu arzi prea multe resurse atragand clienti care prefera sa se plimbe in fundul gol .
Monitorizarea este esentiala si foarte dificila. Ca sa faci multi bani trebuie sa eviti cat mai mult sa mergi orbeste, la noroc. Daca faci o campanie targetata catre femei 18-25 de ani ar trebui sa stii destul de sigur, de la un moment dat, ce return vei avea pentru fiecare click. Daca adaugi o pagina pe site, ar trebui sa stii destul de sigur ce elemente trebuie incluse ca sa stimulezi achizitia.
2Parale: Ce greseli ai facut daca e sa te gandesti retrospectiv?
Matei Pavel: Nu am analizat datele. M-am concentrat prea putin pe dezvoltarea produsului. Am lasat anumite relatii cu advertiserii sa se raceasca sau sa se strice complet. Am pierdut vremea cu detalii nesemnificative si n-am implementat idei simple care ar fi putut avea un impact foarte mare.
Articolul complet pe 2parale.ro